۳۰ شهریور ۱۳۹۲، ۱۴:۲۰

نوحی خبر داد:

ساخت 50 کلاس درس در ناحیه دو بهارستان طی 22 ماه/ تمام مدارس در سالجاری دوشیفته هستند

ساخت 50 کلاس درس در ناحیه دو بهارستان طی 22 ماه/ تمام مدارس در سالجاری دوشیفته هستند

بهارستان - خبرگزاری مهر: رئیس آموزش و پرورش ناحیه دو بهارستان از ساخت 50 کلاس درس طی 22 ماه گذشته در این منطقه آموزشی خبر داد و گفت: علیرغم احداث این کلاسها، امسال نیز تمامی مدارس منطقه به صورت دو شیفته پذیرای دانش آموزان خواهند بود.

عبدالله نوحی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی اظهار داشت: با توجه به اقداماتی که از ابتدای تابستان سالجاری در زمینه تعمیر و رنگ آمیزی میز و نیمکت های مستعمل صورت گرفته است، شاهد آغاز سال تحصیلی با نشاط و زیبا در حوزه آموزشی این منطقه خواهیم بود و تمام تمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس در اول مهر اندیشیده شده و برای این روز خجسته مشکل خاصی وجود ندارد.

این مسئول با اشاره به استعدادها و پتانسیلهای موجود در منطقه که منجر به حصول توفیقات قابل توجه در حوزه آموزشی ناحیه دو، عنوان کرد: متاسفانه با وجوذ تمام تلاشهای صورت گرفته و توفیقات فراوان در حوزه های مختلف آموزشی، امسال نیز علیرغم احداث 50 کلاس درس طی 22 ماه گذشته، تمامی مدارس منطقه به صورت دو شیفته است.

وی ادامه داد: به دلیل نرخ رشد دانش آموزی در این حوزه و مهاجز پذیری شهرستانهای استان تهران، حضور خیرین مدرسه ساز در رفع نیازهای آموزشی منطقه بسیار مفید فایده و کمک کننده خواهد بود لذا از تمام خیرین نیک اندیش دعوت به عمل می آید تا با ساخت مدارس و مراکز آموزشی، مسئولان را در تامین سرانه های متناسب با جمعیت رو به رشد یاری کنند.

ساخت 50 کلاس درس در ناحیه دو بهارستان طی 22 ماه گذشته

رئیس آموزش و پرورش ناحیه دو بهارستان در ادامه به تشریح بخشی از فعالیتها و اقدامات این منطقه آموزشی پرداخت و گفت: ساخت 50 کلاس درس در طول 22 ماه، برگزاری بیش از 123 هزار ساعت دوره آموزشی برای دبیران و معلّمان، کسب رتبه دوم هوشمند سازی مدارس و رتبه سوم مسابقات قرآنی در استان بخشی از توفیقات این اداره طی سالجاری است.

نوحی بیان کرد: وجود استعدادهای بالقوه در منطقه منجر به کسب مقام سوم مسابقات قرآن دانش آموزی در استان و رتبه نخست استان در بخش پسران، همچنین دستیابی به رتبه چهارم استان در مسابقات فرهنگی و هنری شده است.

برگزاری بیش از 123 هزار نفر ساعت دوره آموزشی برای معلمان

این مسئول به سایر افتخارات کسب شده توسط دانش آموزان این منطقه اشاره کرد و افزود: کسب عناوین برتر قابل توجه و چشمگیر در مسابقات ورزشی دانش آموزان و فرهنگیان استان، از جمله فوتسال و کشتی، عنوان اول استان در قسمت مشاوره تحصیلی و کسب رتبه دوم کشوری در مسابقات قرآنی توسط دانش آموز ناحیه دو بهارستان، تنها بخشی از این افتخارات ارزشمند است.

وی متذکر شد: با توجه به اهمیت و ضرورت ارتقای علمی معلمان در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، طی سال گذشته برای بیش از 123 هزار نفر در ساعت، دوره ی آموزشی به ویژه آموزش کتب جدیدالتألیف به معلمان پایه های دوم، سوم و ششم مقطع ابتدایی و پایه اول مقطع متوسطه (هفتم) برگزار شد.

تحصیل 52 درصد دانش آموزان ناحیه دو بهارستان در هنرستانها

به گفته این مسئول؛ در ارزیابی اداره کل متبوع از مراکز آموزش نیروی انسانی، آموزش و پرورش ناحیه دو بهارستان حائز رتبه دوم استان شد.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه دو بهارستان اضافه کرد: 52 درصد از دانش آموزان دوره دوم متوسطه این ناحیه آموزشی در هنرستانهای کار و دانش و فنی حرفه ای تحصیل می کنند که این میزان بیشتر از میانگین استانی است.

راه اندازی دو مدرسه نمونه دولتی برای اولین بار در ناحیه دو بهارستان

نوحی ازراه اندازی دو مدرسه نمونه دولتی در این ناحیه خبر داد و افزود: برای اولین بار و به منظور نخبه پروری و استفاده از توانمندی دانش آموزان ساعی، دو مدرسه نمونه دولتی دخترانه و پسرانه در منطقه راه اندازی شد که با استقبال دانش آموزان و اولیا آنان همراه بوده است.

ایت مسئول کسب رتبه های دو رقمی در کنکور سراسری سالجاری و افزایش قبولیها در آزمون مدارس نمونه دولتی را نتیجه زحمات فرهنگیان سخت کوش در مدارس دانست و در پایان با تشریح برنامه های آینده این اداره، یادآور شد: ریشه کنی و بیسوادی در بخش بوستان، ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی در مدارس و هدایت دانش آموزان برتر به دانشگاه فرهنگیان و....  جزء اصول اساسی در حوزه آموزش و پرورش است که تحقق این مهم در دستور کار آموزش و پرورش ناحیه دو بهارستان قرار گرفته است.

کد خبر 2139669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha